onsdag 12. november 2014

Siste trening før NM

I dag har jeg vært på siste sjakktrening før NM til helga. Etter KM har det blitt lite sjakk, jeg spiller en del på skolen i friminuttene, men jeg leser verken teori eller (dette var jeg litt usikker på å skrive, det virker nemlig som om hele Norge gjør det jeg burde gjøre) følger med på Magnus Carlsens partier i VM, hehe. Sjakktreneren vår, Vadim, skulle i dag bekrefte at alle analyserte partiene, og jeg turte ikke være den eneste som sa i mot.


På treninga analyserte vi forskjellige partier, både fra stormestere og fra spillere i rommet, blant annet partiet Carlsen tapte mot Anand i går.

Etter treninga ble jeg informert om NM av Hanna og Marte. Jeg har glemt omtrent alt de siste årene, og kan verken teori (en liiiiiten fordel, for da kan ikke motstanderene mine preppe seg til hva jeg spiller), notering eller tidsoversikten. I år er det slik at gruppe B, som er de født i 1999 og 1998, spiller seks partier med økt betenkningstid.

Jeg er ganske nervøs før turneringen, og gru-gleder meg litt. Jeg tror det er slik at de med dårligs rating møter de med høyest, og siden jeg er en av de få med 0 i rating, kommer jeg garantert til å møte de beste i turneringen. Likevel gleder jeg meg også, det blir deilig å spille en stor turnering med "ny" motstand!


På fredag er det klart, da skal jeg delta i mitt åttende NM (om jeg har klart å telle riktig)! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar