torsdag 20. november 2014

Oppskrift: Banan-muffins

I dag fant jeg en oppskrift på Banan-muffins på Tumblr, og bestemte meg for å prøve å lage muffinsene. Jeg hadde heldigvis alle ingrediensene, så slapp å dra ned til butikken (etter en kjempehard Grit-time hadde jeg nok ikke klart å komme meg hjem igjen).

Muffinsene inneholder 5 dl havregryn, 1,5 dl Skyr eller gresk yoghurt (jeg brukte vanlig vaniljeyoghurt, og det funket fint det også), 2 egg, 2 bananer (jeg la dem i mikroen i 1 minutt for å mykne dem litt), 1 ts honning, 2 ts bakepulver og 1 ts vanilje-ekstrakt. En kan også ha sjokoladebiter eller nøtter på toppen, men det skippet jeg.

Jeg blandet sammen alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin til det ble ei jevn røre, og fordelte så røra jevnt i 12 muffinsformer. Muffinsene stekte jeg midt i ovnen på over- og undervarme i 20 minutter.




Muffinsene ble kjempegode, men hadde en litt sterk smak av banan. De smakte ganske ulikt cupcakesene jeg vanligvis lager, ettersom jeg vanligvis lager kake-muffins.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar