lørdag 15. november 2014

NM for Ungdom 2014, dag 2

I dag startet første parti i Norgesmesterskapet halv ti, og jeg møtte en fra Moss, med en rating på over 900, som hvit. Jeg var litt trøtt etter en sen kveld med analysering og prepping i går kveld, og kom meg gjennom partiet på mocha-kaffe, hehe.

Partiet gikk ganske greit, etter en lang åpning og midtspill sto vi ganske likt. Motspilleren min sto kanskje litt bedre, men han hadde utrolig dårlig tid, så etter 34 trekk tok vi remis, altså uavgjort.

Jeg pleier å bli ferdig med partiene mine ganske tidlig, og må dermed vente på at alle andre skal bli ferdige, men i dag måtte Hanna, Marte og Caroline faktisk vente på at jeg skulle bli ferdig…! Tror faktisk det er første gangen det har skjedd meg! Etter at jeg var ferdig, spiste vi lunsj.


I dagens andre og siste parti møtte jeg en fra Tromsø, med rett under 1000 i rating. Jeg spilte igjen som hvit, og jeg spilte egentlig ganske greit. Da det nærmet seg sluttspill feilberegnet motstanderen min, og jeg vant tårn. Noen trekk etter, klarte jeg å bukke tilbake. Jeg har ikke peilig hvordan eller hva som skjedde, men jeg så ikke at jeg bare kunne ta bonden hans…! Dermed var stillinga ganske lik igjen, helt til han satte meg i matt og vant. Jeg kunne lett ha hindret matten, men på en eller annen måte så jeg ikke etter - jeg tenkte altså ikke lenge nok -. Arghhh, skikkelig kjipt!


Jeg dro hjem etter partiet mitt var ferdig, og nå skal jeg ut å løpe for å få ut litt frustrasjon… (og for å komme meg bort fra den fæle lukta av pinnekjøtt som fyller hele huset akkurat nå!!!)! I morgen er jeg klar for siste dag, og da satser jeg på at det går bedre! :)

Dersom noen av dere er interesserte i resultatlistene, kan dere finne dem HER. (Dere trenger ikke gå inn altså, for jeg ligger akkurat nå på sisteplass…)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar