søndag 30. november 2014

Nøkkelen

Forrige søndag leste jeg ut Nøkkelen av Mats Strandberg og Sara Elfgren, og jeg bestemte meg for å gi den bort. Det var ikke så mange som hadde lyst på boka, noe jeg skjønner, for det er (overraskende) nok ikke så mange som liker å lese på fritiden.

Nøkkelen handler om De Utvalgte, som etter bok to er redusert fra syv til fire; Vanessa, Anna-Karin, Minoo og Linnéa, er alle hekser. De er verdens eneste håp på å stoppe en portal som ved åpning vil la demoner innta og ødelegge jorden. Problemet er bare at tidligere har det bare vært én utvalgt, som har alle magielementene, mens nå er det syv som ser ut til å ha ett element hver. Når tre av dem er drept av demonenes hjelpere, virker det som om det ikke er mulig å hindre verdens undergang. De fire jentene må sammen finne ut hvordan de skal stoppe apokalypsen, samtidig som de må stri med personlige problemer og forhindre at resten av byen finner ut om hekser og magi.


Erle hadde lyst på boka, og jeg håper hun koser seg med den!

Forresten, når vi snakker om bøker, jeg møtte krimforfatter Tom Kristensen på Madla Amfi i går. :)


De har veldig ofte boksigneringer på Madla Amfi, jeg må virkelig begynne å følge mer med, for det er kjekt og inspirerende å møte kjente forfattere.

Neste giveaway her på bloggen er ikke langt unna. I morgen er det jo 1. desember, og det feires med en liten overraskelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar