tirsdag 4. november 2014

Middagspai med søtpotetbunn

For en stund siden fant jeg en oppskrift på en spesiell og utradisjonell type pai på Fitnessbloggen, nemlig middagspai med søtpotetbunn. Jeg foreslo for resten av familien at vi kunne ha dette til middag, og det var greit det, om det var jeg som lagde maten. Dermed satte jeg i gang med kokkeleringen med en gang jeg kom hjem fra skolen i dag.

Jeg startet med å lage paibunnen, som besto av ei søtpotet på 350g, 1 egg, 100g havremel og forskjellige typer krydder. Jeg startet med å bake søtpoteten i mikroen i ti minutter, før jeg blandet den med resten av ingrediensene. Så trykket jeg deigen ut i en paiform og forstekte den ved 180 grader midt i ovnen i 15-20 minutter.

Mens deigen sto i ovnen lagde jeg klart paifyllet. Det besto av 150g skinke, paprika, løk, ruccola-salat og en blanding av 6 egg og 2 dl melk. Da deigen var klar skar jeg opp skinke og la oppå deigen. Så helte jeg over eggeblandingen og til slutt grønnsakene.

Paien stekte jeg i ovnen i 35 minutter, og halvveis i steketiden dekket jeg den med ost. Da den var ferdig så den kjempegod ut, og hele familien gledet seg masse til å smake den.




Dessverre var ikke paien det store, den smakte litt for mye egg og omelett, og falt ikke helt i smak hos noen… Bra var det da at pappa hadde tatt med seg smørbrød hjem fra jobb, så da ble det smørbrød til middag i steden. 

1 kommentar:


  1. Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett