søndag 30. november 2014

Hana-trappene

Den ene Grit-instruktøren på Arena, Morten, har ei Facebookside (Grit Instruktøren), hvor han skriver om sine treningsøkter, treningsartikler og selvfølgelig Grit. Han trener en god del utenom Arena, og i de månedene jeg har fulgt ham, har han skrevet en god del om Hana-trappene. Jeg er veldig glad i løping i motbakke og trapper, så tidligere i uka utfordret jeg pappa og Sindre til å løpe trappene med meg i dag.




Rett etter jeg var ferdig med å spise frokost i dag morges, tok vi turen til Hana, for å fullføre økten. Vi startet med å ta en oppvarmingsrunde på Hana, før vi satte kursen mot trappene. Det er totalt 306 trappetrinn, og Morten sin rekord er 1 minutt og 42 sekunder. Det var kjempevondt og tungt å løpe trappene, men jeg klarte å løpe hele veien opp. Jeg vet ikke helt hva jeg løp på, men det var et par sekunder over to minutter, som jeg er kjempefornøyd med.



Vi tok en liten omvei ned til bunnen av trappene igjen, før vi løp opp enda en gang. Denne gangen tror jeg jeg løp litt saktere, men jeg tok ikke tiden og målet var bare å løpe opp alle trappetrinnene, noe jeg klarte.




Det ble en hard og tung treningsøkt, men også kjempegøy! Jeg planlegger allerede neste økt, og håper på å få med meg gutta neste søndag igjen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar