lørdag 1. november 2014

Halloween Party

I går arrangerte Thale og jeg Halloween-party hjemme hos Thale, og tidlig på ettermiddagen dro jeg hjem til henne for å ordne til i kjellerstua, og sminke oss.

Da jeg kom, dro vi først til butikken for å handle inn chips, popcorn, brus, godteri og pizza, og selv om alle skulle ha med noe hver, kjøpte vi en god del likevel. - Det er jo det Halloween handler om, en overflod av godteri!


Mens vi var på butikken klippet lillesøsteren og moren til Thale ut flaggermus i svart papir og blåste opp oransje ballonger med lys som vi kunne henge opp i taket. Vi begynte å pynte nede i kjellerstua hvor vi skulle være, og fikk stua i skikkelig Halloween-stemning. Vi pyntet også bordet hvor vi skulle spise pizza, og lagde spøkelses-servietter og la sjokolade-øyer på bordet.








Etterpå begynte vi å gjøre oss klare; jeg var Fallen Angel og hun var heks. Før de andre kom, stekte vi også pizza og poppet popcorn.

Resten av jentene kom i syv-tiden, og etter vi hadde tatt et par bilder begynte vi å spise. Vi spiste opp hele fire Grandiosaer og nesten alle sjokoladeøynene før vi dro ned i kjellerstua. Der rigget vi til med godteri, chips, muffins og alt mulig annet, før vi prøvde å sette på en skrekkfilm.





Det var ikke like lett å ordne til med film, nettet var nemlig ikke godt nok til å leie film på iTunes, og Playstationen fikk vi heller ikke skiftet om til. Mens de andre plugget inn den, dro Thale og jeg opp til snille Jon Edvard som vi fikk låne ene Hannibal-filmen av. Dessverre fikk vi ikke til å vise den heller, så da ble det heller til at vi så min favorittfilm, Hairspray.


Jeg ELSKER Hairspray, 60-tallet og Zac Efron, hva kan være bedre?! Jeg har sett den kjeeeempemange ganger, så jeg sang med til alle sangene og sa replikkene sammen med skuespillerne. "Sorry little darling, Hope I didn't dent you 'do", hihi.

Selv om det ikke ble skrekkfilm, var det en koselig og vellykket kveld!

1 kommentar: