fredag 7. november 2014

Et lite stykke Texas i Korshamn

Nå er det kjeeeeeempelenge siden jeg har vært i Korshamn, tror faktisk ikke jeg har vært her siden høstferien, og jeg har savnet det skikkelig. Det er så deilig å være her og kunne slappe av uten forstyrrelser eller mobil som distraksjon (mobilen min nekter nemlig å finne internettet her, med mindre jeg lener meg ut fra terrassen).

Jeg sluttet tidlig på skolen i dag på grunn av Hei Verden, så da resten av familien kom hjem tok vi turen sørover til hytta. Denne helga har vi med oss en av Sindres fotballkompiser, Parker, og hans familie. De er fra USA og snakker ikke så mye norsk, så nå får jeg praktisert engelsken min før språkreisen i sommer.

Da vi kom til hytta, satt vi i stua og snakket. De fortalte oss om USA og Texas, hvor de er fra, før vi begynte å lage middag. Familien til Parker ville lage første måltidet og vise oss litt amerikansk kultur, og derfor ble det Fajitas. Egentlig Mexicansk, men i hvertfall amerikansk, på en måte.


De hadde laget pico de gallo (en amerikansk type salsa fant vi ut da vi var der i sommer), guacamole og vi stekte kjøtt på grillen. Jeg har laget fajitas en gang før, men dette var annerledes og bare helt perfekt!





Resten av kvelden satt vi i stua og snakket, mens Sindre og Parker spilte GuitarHero på full guffe i overetasjen. :) En veldig koselig kveld!

I morgen skal amerikanerne tas med ut både på fisking, hummerteine-trekking og garn-setting.

1 kommentar:

  1. It was so much fun! I can't wait for you to all come to Texas!

    SvarSlett