lørdag 11. oktober 2014

Vintage Wants

Det er kjempekult med vintage klær og second-hand-butikker. Jeg har blitt litt bitt av basillen, og er kjempeglad i å gå å kikke i second-hand-butikker. Det er ikke alltid en finner noe, men når en gjør det er det bare ekstra gøy!


Jeg har vært innom Fretex i Stavanger og Lyngdal flere ganger, men det er ikke ofte jeg finner noe. - En gang fant jeg et kjempefint, billig piano, men jeg har ikke plass til noe piano hjemme, og ikke spiller jeg heller, så jeg kom ikke langt med det.

Akkurat nå ser jeg etter noen kule høstjakker - jeg har forelsket meg helt i retro jakker. Jeg har allerede to, en dongerijakke fra Ralph Lauren Denim og en rød skinnjakke jeg har arvet (denne hadde jeg faktisk helt glemt ut). Dongeri-jakken er faktisk den eneste jakken jeg bruker for tiden, samme hvordan været er, haha!

Jeg tenker jeg må finne frem den røde skinnjakken snart, jeg oppdaget nemlig at Marthe Kyrkjebø som var med på Det Nye-Jenta 2014 har kjøpt en nesten lik jakke. Utrolig kult!

Jeg har sett litt rundt på nettet og på #Fretexfashion, og funnet masse kult jeg skal se etter neste gang jeg er på second-hand-shopping. Jeg har veldig lyst på flere dongerijakker, coats, skinnjakker, bowlerhatt og boots, i tillegg til et evig håp om å finne et par Dr Martens i størrelse 37/38, hehe.




Jeg fant flere adresser til populære second-hand-butikker i forkant av London-turen min i juni, men da vi var der glemte vi det helt ut. Heldigvis har jeg enda adressene, så neste gang vi er der får vi forhåpentligvis tid til å gå innom å se! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar