fredag 10. oktober 2014

Sopptur

I dag har hele familien vært på sopptur ved Bordvik, et hyttefelt mellom Korshamn og Lyngdal. Jeg er ikke egentlig så veldig glad i å gå på sopptur, med mindre det har vært fint vær og høstmotiver å ta bilde av. Det har vært mye regn i det siste, så det var ganske mørkt, og ikke minst fuktig og vått, i skogen.

Jeg var ikke så veldig opptatt av å plukke sopp denne gangen heller, skal jeg innrømme, jeg brukte nemlig mer tid på å passe på at jeg ikke skulle falle og at flåtten ikke skulle få tak i meg, haha! Jeg snublet likevel over en kjempestor og fin kantarell, og dermed kan jeg med hånda på hjertet si at jeg deltok jeg også…

Ellers så fant jeg et ganske kult skilt, som jeg synes var så ufattelig morsomt, at jeg bare måtte ta bilde av det.



Vi kom hjem med en del sopp, men senere på dagen dro mor og far ut på sopptur i "nabolaget" vårt, og kom tilbake med en overfylt kurv. :) De hadde funnet et sted med massemasse kantareller, og måtte til slutt bare gå, for kurven var helt full. Hvis det er opphold i morgen, skal de tilbake og da må visst jeg og Sindre også bli med. 

3 kommentarer: