mandag 27. oktober 2014

PT- time med Kevin Soleng Hansen

I dag har jeg hatt min første PT-time (personlig trener) med Kevin Soleng Hansen, en av trenerne på Arena. Jeg vant én PT-time i forrige uke, og sammen med de to timene en får når en melder seg inn på Arena hadde jeg tre timer totalt. I dag har jeg altså vært på den første.


Timen starta med litt lett oppvarming på tredemølle. Vi har tredemølle i garasjen (av alle steder!), som jeg løp en del på før. Det er en gooood stund siden den har vært i bevegelse nå, og det føltes helt rart å løpe på mølle igjen! Jeg tok også et par squats og lunges, slik at Kevin kunne se hvordan holdning jeg hadde.

Etter oppvarminga dro vi opp i apparatrommet. Jeg har null kompetanse på treningsapparater, men var allerede litt kjent med den første øvelsen, beinpress. Vi har nemlig beinpressmaskin i styrkerommet på skolen, og det er så og si det eneste apparatet jeg skjønner hvordan fungerer. Dette gikk ganske greit, og jeg lærte en del om hvordan jeg skulle bevege beina.

Etterpå gikk vi videre til et annet apparat som fokuserte på baksiden av lår, altså en maskin ganske motsatt av benkpress og squats som fokuserer på sete og forside av lår.

Den neste halvtimen fokuserte vi på triceps, biceps og bryst. Jeg har aldri hatt noe særlig til muskler i armene, men jeg er kjempeglad Sindre, far og jeg hadde push-up-challenge tidligere i år, for ellers hadde jeg nok slitt enda mer enn det jeg gjorde i dag!

De siste ti minuttene gjorde jeg en del mageøvelser. Først gjorde jeg et par sit-ups med vekt på en slags halv fitball, og så et par leg-raises og planke. Vi avsluttet timen med en andre runde sit-ups.

Det var utroooolig gøy å ha PT-time, og jeg lærte masse om hvordan jeg skal bruke apparatene og hvordan holdning jeg skal ha mens jeg gjør forskjellige øvelser. Vi har allerede avtalt neste time, som blir på torsdag rett etter skolen, og det gleder jeg meg masse til! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar