lørdag 18. oktober 2014

Nytt strikkeprosjekt

I høstferien tok jeg opp strikkinga igjen etter at jeg avsluttet elevbedriften min i slutten av forrige skoleår. Jeg ble ferdig med det jeg strikket, og har den siste uken tenkt over noe annet jeg kan strikke, det er jo så koselig å sitte med strikketøyet utover høsten og vinteren!


Jeg har nå kommet på - og begynt på - et nytt strikkeprosjekt for høsten: en vintergenser! Jeg er en frystapp, og sliter alltid med å holde på varmen om vinteren, og da er en god og myk ullgenser perfekt. Vi dro innom strikkebutikken når vi var i Lyngdal i formiddag, og kjøpte en stor pose garn - nok til gensere til både meg og mor. 


Jeg strikker ikke genseren i vanlig ullgarn - det klarer jeg ikke gå med -, men i Soft Alpakka-garn, som er kjempemykt og som absolutt ikke klør. Min genser skal være i babyrosa, men jeg strikker nok også et par flere ut over høsten om den er enkel å strikke.


Genseren er allerede i produksjon, og jeg gleder meg masse til den er klar til bruk! :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, strikking er kjempegøy, og bra tidsfordriv! :)

      Klem Marlene

      Slett