torsdag 23. oktober 2014

Morgentrening

Noe av det beste i hele verden er morgentrening. Jeg synes det er kjempedeilig å trene om morgenen, og jeg hopper alltid rett ut av senga når jeg skal på trening før skolen. Det beste med det er nok at jeg dermed har hele ettermiddagen til andre ting, og hvis jeg ikke har noe annet å gjøre, prøver jeg å få mor og far til å la meg få lov til å gå på enda en trening.


Jeg prøver så godt jeg kan å variere treningsøktene mine, og har forskjellig trening hver dag. Akkurat nå er det også en morgentreningskampanje på Arena, så da frister det enda mer å gå på morgentrening i forhold til ettermiddagstrening. Kampanjen går ut på å samle 20 morgentreninger fra 1. oktober og ut året, for å vinne en Morgenhelt-kopp. Jeg er allerede godt på vei, og har 11 treninger til nå. Jeg jobber hardt for å få koppen, gjerne en god stund før pappa, slik at jeg kan skryte ved frokostbordet.


Det er flere som ikke skjønner hvordan jeg klarer å komme meg opp og gå på morgentrening, og jeg er egentlig ganske overrasket selv også. Jeg har aldri vært noe A-menneske, og liker søvn bedre enn jeg liker pizza (noe som sier en GOD del), og hadde noen sagt til meg for noen måneder siden at jeg skulle stå opp 0530 en morgen for å trene før skolen, hadde jeg nok sett ganske rart på dem. Likevel står jeg opp nesten hver morgen, spiser frokost og er ute av døra før 0600.


Jeg har prøvd flere forskjellige gruppetimer, men holder meg i hovedsak til to forskjellige timer om morgenen, dobbeltime grit hver onsdag morgen og morgen-spinning hver tirsdag og torsdag. Det er kjempegøy, og jeg er alltid dødssliten etterpå (det er jeg som oftest etter saltimene på Arena).


Arena har også treningsrom med egentreningsmaskiner, hvor jeg såvidt har vært innom og kikket. Jeg skal ha tre PT-timer nå fremover, så forhåpentligvis får jeg litt tips til hvordan de fungerer og hva jeg burde trene da, men ellers så har jeg funnet masse kjekke øvelser som jeg kan gjøre sammen med Mathea, eller Ine som også ble medlem på Arena i dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar