søndag 26. oktober 2014

Kretsmesterskap i sjakk

I dag har jeg spilt kretsmesterskap i sjakk. Til tross for at jeg bare har vært på hele to sjakktreninger denne sesongen, meldte jeg meg tidligere i uka på KM, som i år ble arrangert på Sola VGS.


Turneringen startet rett over elleve, og i første runde møtte jeg Hanna. Jeg spilte ganske greit, men endte opp med tap. Andre runde mot Andreas gikk likedan, og jeg forventet et tredje tap da jeg møtte Erling halvveis i turneringen.



Jeg mistet offiser tidlig i partiet, og da jeg mistet enda en i sluttspillet så det ganske svart ut. Likevel hadde jeg en fribonde som gikk inn til dronning. Jeg tok igjen den tapte kvaliteten, og lå ganske godt an da Erling gikk ut på tid, og dermed vant jeg.

I fjerde parti møtte jeg en fra gruppe A (gruppe A, født i 1997-1988, spilte sammen med oss siden de bare var tre stykker). Jeg fikk en ganske låst stilling fra start, og partiet endte med tap.

Den nest siste runden gikk bedre, og jeg vant, men etter tap mot Martin i siste runde endte jeg opp med 2/6 poeng. Selv om poengsummen ikke ble den høyeste, var det to poeng mer enn det jeg egentlig forventet å få. Jeg fikk 10. plass i gruppe A og gruppe B sammenlagt, og med en ratingprestasjon på 1385, den høyeste prestasjonen min noen gang, er jeg VELDIG fornøyd. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar