mandag 3. november 2014

Bokanmeldelse: Skyggejegerne: Demonenes By

For en stund siden leste jeg en av mine første e-bøker, Demonenes By, etter anbefaling fra Lisa. Demonenes By er første bok i serien Skyggejegerne, eller The Mortal Instruments, av Cassandra Clare.

Her om dagen lånte jeg boka til Sindre på biblioteket, siden jeg likte den så godt. Han ble ferdig med boka i dag morges (tenk, han er faktisk våken nok til å lese om morgenen!), og han likte den kjempegodt han også.

Da jeg skulle til å skrive bokanmeldelse av boka, tenkte jeg at hvorfor ikke la Sindre prøve å skrive en oppsummering først, noe han var kjempegira på å gjøre. Dermed ble det til at han skreiv anmeldelsen for meg, hehe...

Demonenes by handler om ei jente som heter Clary, som bor i New York sammen med sin kunstnermor. Faren til Clary er død. En kveld drar Clary og hennes venn Simon på en fest, og  der ser Clary noen rare folk som ingen andre kan se, og hun blir vitne til et mord. En stund senere møter hun morderne igjen, denne gangen i en konfrontasjon i hennes egen leilighet. Moren til Clary er blitt kidnappet, og Clary og Simon blir en del av en verden med skyggejegere, demoner, alver, varulver, hekser, vampyrer og døde krigere. Skyggejegerne mener at Clary er en av dem og hun bli dratt inn i et hav av voldsomme hendelser.




Boka var kjempegod, og jeg gleder meg veldig til å lese bok nummer to, som jeg står som nummer to på ventelista til på e-bok-biblioteket! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar