torsdag 9. oktober 2014

Bokanmeldelse: The Great Gatsby

Før høstferien var jeg på biblioteket for å låne lesestoff til høsten. Jeg lånte blant annet F. Scott Fitzgeralds The Great Gatsby fra 1925. Jeg ble ferdig med boka i går, og i dag har jeg tilbragt dagen på Netflix, for å gjennoppleve tårene. *snufs*


The Great Gatsby er fortellingen om Jay Gatsby, fortalt fra naboen hans, Nicks, synspunkt. Han har nettopp flyttet til West Egg utenfor New York. Han er naboen til den vel omtalte Jay Gatsby, som bor i et digert slott og holder enorme fester hver helg. Gatsby og Nick blir etterhvert venner. Etterhvert viser det seg at Gatsby har vært forelsket i Nicks kusine, Daisy. Nick ender opp i et rotete kjærlighetsdrama med elskere og sjalu ektefeller, og midt oppi det hele får han se en helt annen side av New Yorks velstand.


Boka var utrolig spennende, men også veldig trist. Jeg visste allerede at Leonardo DiCaprio spilte Gatsby i filmen, og det gjorde det bare enda bedre! Har du ikke lest boken, eller sett filmen, anbefaler jeg deg å gjøre det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar