torsdag 16. oktober 2014

Aktivitetsdag

I dag hadde vi aktivitetsdag på skolen. Aktivitetsdag er gøy nok det, men siden det teller på gymkarakteren er det en smule skummelt. Jeg, og en rekke andre, håpet derfor at aktivitetsdagen ville bli avlyst. Det ble den dessverre ikke, og i dag klokka halv ni var hele Hinna Skole i full gang med å gjøre aktiviteter og sanke poeng.


Aktivitetsdagen er nemlig en konkurranse mellom hver klasse, der hver elev sanker poeng ved å gjøre forskjellige oppgaver. På slutten av dagen blir det arrangert en stafett mellom klassene, med poengpremier til de beste lagene. Klassen med best gjennomsnitt blir premiert (heder og ære), i tillegg til beste jente og beste gutt.

Mathea og jeg avtalte i forkant å gjøre aktiviterer sammen, og startet med en gang startskuddet gikk på turen opp til Ullandhaugstårnet, en aktivitet som gir 7 poeng. Vi kom til tårnet ganske tidlig, vi var 3. og 4. jente, og var klare for neste aktivitet, orienteringsløp, før det var gått tre kvarter.

Orienteringsløpet er også i Sørmarka, og der skal en finne 7 poster. Finner en alle postene, får en 7 poeng, ellers så mister en ett poeng for hver manglende post. Vi løp sammen med Rikke, og klarte fint å finne alle postene, som var gjemt på samme plass som de to tidligere årene våre på ungdomsskolen. Vi og kom ned igjen til klasserommet med 16 poeng (en får 2 poeng for å stille i gymtøy).

Neste post var sykkelferdighetsløp, aktiviteten jeg sliter mest med. Jeg har ikke noe særlig med ferdigheter på sykkelen, jeg bruker den nesten bare frem og tilbake fra trening, og endte opp med 2/3 poeng.


Armhevninger var neste, en post jeg har unngått de siste to årene. Jeg valgte å ta 30 "jentearmhevninger" uten pause, i stedet for å prøve på 30 skikkelige. - Litt dumt, for jeg mistet 1 poeng for det.

Etterpå var vi med på maratondans, hoppetau og 2000-meteren, og scoret full pott på disse aktivitetene. Da vi var ferdige hadde vi bare en aktivitet igjen, sykkeltur til Godeset, siden vi ikke hadde meldt oss på noe lag. I fjor tok vi en stor omvei, og brukte gaaaanske mye tid på aktiviteten, men i dag fikk vi hjelp av noen på trinnet, og de viste oss en raskere vei. Vi var tilbake innen 20 minutter, og sanket inn de siste poengene.

Jeg fikk til sammen 28 poeng, noe som var rett under klassens gjennomsnitt. Vi hadde god tid på slutten, så vi kunne kanskje ha blitt med på noen lag, men vi kunne ha blitt tildelt kamptid midt på dagen, og da hadde vi kanskje ikke fått tid til alle de andre aktivitetene. Jeg er ganske fornøyd med min innsats, som var mye bedre enn tidligere år! :)


Dagen ble avsluttet med stafett mellom klassene. To klasser røyk ut allerede under første etappe, de krasjet og han ene falt i bakken og slo hodet, men resten av skolen fullførte.



Min klasse gikk av med seieren og fikk 20 ekstra poeng, så forhåpentligvis vinner vi beste klasse i tillegg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar