onsdag 10. september 2014

Trollaktiv, Evje dag 3

Søndag ettermiddag våknet vi til en skuffende nyhet. På grunn av regn, ble den planlagte Battlefield-aktiviteten vi egentlig skulle ha, avlyst. Plan B, stand-up paddleboard og rumperistere ned elva ble også avlyst, siden det var for mye regn i elva, og dermed ble det plan C: 3-timers kanotur.

Jeg har rodd litt i kano før, så trodde det skulle bli lett og koselig. Jeg delte en kano med Thale, og vi klarte oss godt. Det gjorde egentlig alle sammen, og det var kjempefint ute på vannet. Lyset var perfekt og det hadde vært det perfekte Kodak-moment. Dessverre ble alle mobiler lagt igjen på land i hyttene på grunn av det dårlige været.


Etter hvert som tiden gikk ble det tyngre og tyngre å ro, og armene ble tunge som bly. Jeg takker Griten på Arena for at jeg klarte å fortsette!

Da vi hadde kommet godt ut på vannet, lekte vi noen leker i kanoene. Vi spilte fotball, sisten og andre leker. Midt under fotballen flippet Ola, Kjetil og Adrians kano, og de ble selvfølgelig gjennomvåte. Det ble nok etterhvert alle sammen, det ble nemlig mer spruting av vann på hverandre, enn roing. - Da var jeg glad mobilen og kameraet lå igjen på land!


Etter kanoturen tok vi en lang og god dusj, og grillet hamburger og marshmallows, før vi tok fatt på bussturen hjemover igjen.

Det var en utrolig kjekk klassetur, og jeg, som egentlig var skuffet over at det ikke ble storby-tur i steden, er nå veldig fornøyd med at det ble Evje som ble stemt frem. Jeg føler samholdet i klassen ble enda bedre, og vi gjorde ting som vi ikke hadde gjort før, eller gjør til vanlig. Ihvertfall ikke jeg. 

2 kommentarer: