tirsdag 9. september 2014

Trollaktiv, Evje dag 2

Dag to av klasseturen startet tidlig, og første aktivitet var rafting. Været var skikkelig dårlig, så det var egentlig ganske greit at vi skulle på rafting, vi skulle jo bli våte uansett.


Etter vi hadde fått utdelt utstyr; våtdrakter og sko som allerede var gjennomvåte, dro vi opp til toppen av rafting-banen. Vi var heldige, og fikk rafte i bølger 40% større en de normale, siden det ble sluppet ut mer vann 4 dager i året. Wiii! :)

Safety first!




Raftingbakken, eller elva, hadde masse bølger og flere humper. Den første turen falt ingen i min båt uti, men i den andre hadde vi hele tre fall. Jeg klarte akkurat å klamre meg fast, men i ettertid angret jeg litt på det. - Det var visst knallgøy å falle uti vannet…!



Da vi hadde kjørt banen to ganger, lekte vi oss i strømmen litt lenger nede i elva, og badet. Det var kjempegøy, men helt umulig å svømme. Litt skummelt å se hvor sterke naturkreftene egentlig er!




Etter raftinga måtte vi skylle draktene, før vi fikk tatt oss en varm og god dusj. Eller, god og god. Det kostet 10 kr for en 6 minutters dusj, og dusjen hadde ikke ordentlig trykk en gang! Det ble mange 10-kroner brukt for å få skylt ut alt shampo og balsam fra håret, skal jeg si!


Noen timer etter var det tid for neste aktivitet, klatring i Klatreskogen. Jeg har aldri klatret før, og var ganske nervøs. Heldigvis fikk vi skikkelig sikkerhetssele og opplæring i bruk av utstyr, zip-lines og slikt før vi startet.





Klatreskogen var oppdelt i 6 hites, alle koblet sammen med en zip-line. Jeg og et par andre endte opp sist i køen, så vi måtte se på mens alle andre klarte seg kjempebra, og bare grue oss til det var vår tur. Prøverunden gikk veldig fint, og det gjorde resten av skogen også. Det tok litt tid, men jeg klarte alle hitesene uten fall! Det eneste jeg ikke fikk til skikkelig, var landinga etter zip-linenen, så jeg ble kjempeskitten da jeg landa…




Det var dagens siste aktivitet, og om kvelden spilte vi kort og koste oss sammen, hele klassen. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar