mandag 8. september 2014

Trollaktiv, Evje dag 1

På fredag hadde vi bare tre skoletimer, før hele klassen tok fatt på den lange bussturen til Evje, hvor vi skulle på klassetur i Trollaktiv-leiren.

Bussturen til Evje tar cirka fire og en halv time, så alle hadde kjøpt inn masser av mat, drikke og godteri. Puter, tepper og tøfler var selvfølgelig også med. Jeg satt midt i bussen sammen med de fleste andre jentene i klassen, og vi hørte på musikk, spilte kort og prøvde å sove mesteparten av turen.



Jeg klarte akkurat å sovne da vi kjørte inn veien til Trollaktiv, den utendørs aktivitetsparken vi tilbragte helga i. Skikkelig typisk!


Jeg fikk tildelt den lille hytta Nissebua, som jeg delte med Nora, Sabrina og Melinda. Hytta var kjempeliten, og det var akkurat presset inn to køysenger, kjøleskap og en sofa. Alle de andre hyttene var fem stykker i hvert rom, og en måtte derfor sove på sofaen. Takk og lov for at vi bare var fire, for da ble rommet med en gang mye ryddigere.




Da vi hadde fått tildelt hyttene og gjort oss noenlunde kjent på området, begynte aktivitet 1; teambuilding. Vi ble delt inn i fire lag som skulle konkurrere mot hverandre to og to. Jeg kom på lag med Nora, Sabrina, Sara, Jon Edvard, Eivind og Hans Pauli, og vi kalte oss Team Sid (fra Istid). Vi hadde skikkelig kule, britiske instruktører og ledere, og det gjorde det enda bedre! :)


Instruktøren Matt fra Wales

Første oppgave skulle vi komme oss fra en plattform til en annen, ved hjelp av trestubber og to planker, uten at vi - eller plankene - kom nedi bakken. Det var vanskelig, men veldig morsomt. Laget vårt vant suverent. I andre oppgave skulle vi blant annet lage og løse knuter mens vi holdt i hendene, også en oppgave som vi vant.



Etter første del av teambuildingen, skiftet vi konkurrenter. Min gruppe dro ned til vannet, hvor vi skulle ha kanokappløp og bruke vann fra innsjøen til å fylle opp et sylinder fullt i hull. Etter mye slit, var alle kjempevåte og kalde, og vi måtte se oss slått av motstanderlaget.





Da vi var ferdige med oppgave tre, gikk vi opp til et klatrestativ. Oppgaven var å klatre opp et fjell, titte oppi ei bøtte med en legofigur og forklare figuren til gruppa da vi kom ned. Jeg har aldri klatret med klatresele før, så jeg sleit litt i starten. Likevel kom jeg meg opp - og ned - og gruppen klarte å løse figuren før de andre.



Neste oppgave var flytting av tønner. Vi skulle flytte tre tønner, oss og og en planke så langt som mulig, uten at vi eller planken var nedi bakken. Vi prøvde først rullestol-metoden, og failet, og da vi stjal motstandernes metode, var de for langt foran. - Vi tapte med en god del meter.




Siste oppgave for dagen var alle lagene mot hverandre i stafett, og her kom vi på delt 3. plass.




Kvelden ble avlsuttet med taco, før vi koste oss resten av kvelden. Jeg og et par andre prøvde å spille kort. Nøkkelord: prøvde. Det ble en sen, men kjempekjekk kveld! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar