torsdag 25. september 2014

Pilates

I dag hadde jeg egentlig tenkt å ta meg en utendørs joggetur, men da jeg kikket ut vinduet ble planene raskt forandret. I stedet tok jeg med meg joggeskoa i en bag og syklet ned på Arena for prøve ut en time med Pilates. Jeg var på Pilates Extreme forrige fredag morgen, som var kjempegøy, og tenkte derfor at Pilates kom til å være noe i samme tonen.

Selv om jeg kom ganske tidlig, var salen helt full. Heldigvis var det en ledig plass rett foran instruktøren, og det passet ganske fint, siden jeg ikke hadde vært på timen før. Jeg fikk akkurat tid til å hente alt utstyret, en fitball, en pilates-strikk og ei matte, før timen begynte.


Pilates forkuserer på core-trening, balanse, styrke og stabilitet, og er bra for skadeforebygging. Jeg sliter veldig med balanse, og jeg falt av fitballen flere ganger, haha.

Selv om det var flere øvelser jeg sleit litt med, var pilates-timen utrolig gøy, og jeg vil trolig bli med på flere. Det var ikke så veldig tungt, men det skal visst være slik at når øvelsene blir gjort riktigere, blir det bare tyngre og tyngre. Som Joseph Pilates, som kom med treningsformen, sa; når øvelsen blir gjort riktig, er det verdt alle gangene man har gjort dem feil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar