mandag 22. september 2014

Hospitering på Randaberg VGS dag 1

I dag startet uka vår med hospitering, og jeg ble utplassert på Randaberg VGS. Hospiteringen ble i år ganske mye tidligere enn hva den var i 9. klasse, og vi skal i tillegg bare være utplassert på skole denne gangen. - Onsdag har vi vanlig skoledag, mens på torsdag og fredag har vi fri.

Jeg valgte Studiespesialisering som førstevalg, selv om det egentlig ikke var mulig å få det igjen, siden jeg var på dette studieprogrammet i fjor på St. Svithun (dette kan du lese om HER og HER), men jeg det er jo det jeg vil gå på, og dermed det jeg vil vite mest om. Andre- og tredjevalget mitt var Media og Kommunikasjon og Breddeidrett. Til tross for at jeg altså hadde studiespesialising i fjor, fikk jeg det heldigvis igjen, men denne gangen helt ute på Randaberg.



I dag morges ble vi kjørt av moren til Thale, slik at vi slapp å stå grytidlig opp for å ta bussen. For å komme til Randaberg må vi nemlig først dra inn til sentrum, og så skifte buss for. Det tar i hvertfall en halv time, og om en i tillegg tar med morgenrushet må vi dra hjemmefra over en time før skolestart for å rekke fram i tide …

Da vi kom til skolen, ble vi vist til et klasserom hvor vi fikk introduksjon av skolen, i tillegg til en liten omvisning. Omvisningen stoppet i kjemisalen, hvor vi skulle ha biologi/fysikk/kjemi/naturfag, eller med andre ord realfag. Her fikk vi se et par forsøk, og jobbet litt i grupper. Selv om dette ikke er programområdet jeg planlegger å velge, var det utrolig interessant!





Etter realfag fikk vi spisepause, og det var her jeg fant en grunn til å ikke begynne på Randaberg. - Kantinekøen var kjempelang! Vi havnet selvfølgelig sist i køen, og da vi kom frem var det nesten ingen smørbrød igjen, så vi måtte nøye oss med noodles.

Spisepausen føyk forbi, og plutselig var det tid for matte. Her gjennomgikk vi de forskjellige matteundervisningene en kunne velge, og gjorde noen oppgaver.

I morgen skal nesten hele dagen omhandle programområdet jeg vil velge, studiespesialisering med økonomi, språk og samfunnsfag. Det gleder jeg meg veldig til! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar