tirsdag 23. september 2014

Hospitering på Randaberg dag 2

I morges måtte jeg kjempetidlig opp for å rekke bussen til byen. Selv om det går busser hele tiden, måtte vi rekke buss nr 8 videre fra byen til Randaberg, så jeg måtte være med busstoppet før åtte. - Skikkelig teit å bli plassert ute på Randaberg, hvor vi må bruke en time på å komme ut. Ja, for det tok nemlig en time for meg å komme hjemmefra og til skolen.

Føste time startet akkurat da vi kom til skolen: introduksjon av programfaget studiespesialisering med samfunnsfag, språk og økonomi. Jeg visste mye fra før av, jeg hadde tross alt samme program i fjor, men det var fremdeles like interessant.

Etter samfunnsfag hadde vi gym. Vi spilte badminton og kanonball. Jeg har aldri spilt badminton før, og klarte ikke treffe ballen for alt i verden, hehe!

Spisefriminutt var neste "time", og siden vi lærte fra i går, kjøpte flere av oss hospitanter lunsj i et av de tidligere friminuttene. Derfor sparte vi mye tid, og vi klarte til og med å få tak i bord (i går måtte vi spise ute…)



Siste time var internasjonal engelsk, og her lærte vi om de forskjellige læringsmetodene. Vi fikk også gå inn i "språklaben", hvor vi analyserte forskjellige engelske aksenter. Utrolig kult!


Alt i alt var det to kjekke dager på Randaberg, men selv om både skolen og læringsmetodene var greie (bortsett fra at det bare var dobbeltimer uten friminutt), blir ikke Randaberg noe alternativ når jeg skal velge skole. Det er rett og slett for langt å reise!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar