mandag 15. september 2014

Dentist

I dag var jeg hos reguleringstannlegen for å stramme reggisen. Jeg har ikke vært der på år og dag (egentlig bare siden mai…), og hadde helt glemt hvor fælt det er.


Jeg måtte feste en kloss som løsnet før ferien, i tillegg til å stramme strengen nede. De kunne ikke gjøre noe oppe, siden jeg hadde to melketenner som sto i veien. Tannlegen prøvde å brekke de ut, men det nektet jeg, hehe. Jeg fikk i stedet henvisning til den "normale" tannlegen, hvor jeg skulle trekke tennene. Vi dro dit med en gang, og siden ene tannlegen hadde ti minutter fri, trakk han tennene med en gang.


Han satte inn seks sprøytestikk, dette var det verste med hele "operasjonen", før han dro tennene ut. Til tross for at det tok under ti minutter, var det den beste tanntrekkinga jeg har opplevd til nå. Har trukket en del tenner, og det har aldri vært så smertefritt før! :) Det kan kanskje ha noe med at jeg aldri har fått bedøvelse før ...


Nå sitter jeg med to dype groper i munnen i stedet for jeksler, og sliter skikkelig med å tygge. :( 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar