søndag 28. september 2014

Bjerkreimsmarken dag 3

Det ble ganske sent på jentekvelden i går, så jeg tror både Helene og jeg hadde godt av å sove lenge i dag morges. Vi trengte ikke være nede på Bjerkreimsmarken før klokka ett, siden Helene skulle ha dansefremvisning, og siden vi hadde så god tid, tok vi oss en tur i fjøset.

Sauene var ute på jordet, men det var masse kuer der inne, noe jeg kjente godt på lukta. Jeg har aldri vært på gård før, og har kun sett kuer fra bilvinduet. Jeg er altså skikkelig byjente, så det å faktisk stå centimetre fra ei skitten ku, var en veldig ny og anderledes opplevelse. Ganske kult, men jeg tok ikke det neste skrittet og var med på å melke kua. - Neste gang kanskje...




Da vi hadde skiftet klær og fått bort fjøslukten, ble vi kjørt ned til Marka. Helene måtte møte opp til danseøvelse med en gang, så jeg var med et par av venninnene hennes i mellomtiden. Da klokken nærmet seg to begynte Kulturskolens oppvisning.

Først danset aldersgruppa under Helene, og etter det sang og spilte et orkester. Helt til slutt var det Helene og hennes dansegruppe sin tur. De dansa til "You're the one that I want" fra Grease, og var knallflinke!




Resten av dagen gikk vi bare rundt på Marken, frem til i fire-tiden. Da dro Helene og jeg hjem igjen, og jeg ble plukket opp av resten av familien på veien hjem fra hytta til Stavanger. Det var skikkelig gøy å sove hos Helene i helgen, og jeg håper jeg får komme til dem igjen! :)

2 kommentarer: