tirsdag 16. september 2014

Arachnophobia - Frykten for edderkopper

Jeg er redd for edderkopper. - Livredd. Etter at jeg hadde en drøm om at en diger tarantella-edderkopp krøp opp husveggen og inn vinduet mitt, for å så legge seg i fotenden av senga mi, har jeg fått frysninger bare av tanken. Jeg ble faktisk så redd at jeg holdt meg unna nederste sengen i køysenga mi i flere måneder, helt til vi fikk den fjerna.

Hver gang jeg ser en edderkopp, får jeg helt panikk, og skriker på far eller Sindre. Sindre er forsåvidt like redd som meg, så han er ikke til noen hjelp. De få gangene jeg ikke har hatt noen å skrike på, har jeg, eh, "håndtert" edderkoppen selv. Da jeg malte huset i sommer, kom det en diger og grusomt stygg edderkopp krypende ned fra taket. Jeg tok frem høytrykkspyla og baksiden på en hard børste, og moste den ihjel. En annen gang, da jeg fant en på størrelse med Argarapp fra Harry Potter oppå et håndkle mens jeg vasket klær, fikk den en fin surfetur i vaskemaskinen.

Da jeg kom hjem fra skolen i dag og satte meg i sofaen for å slappe av litt, oppdaget jeg en stor edderkopp i et digert edderkoppnett i buskene utenfor vinduet. Grøss og gru!





Jeg prøvde å synge for å skremme den, sånn som i videoen her, 


men den beveget seg ikke en millimeter. Det sier kanskje litt om sangstemmen min?

Høsten er virkelig den årstiden jeg liker minst, siden det kreler med edderkoppspinn hvor enn jeg går!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar